top of page
tranzine.gif

JORNAL NACIONALPROTECTED BUSH

Edition #11
Rio de Janeiro, 2008

podcast.jpg
DKANDLE_Tranzine.jpg

“DKANDLE weaves swirling multi-colored vibrant unearthly soundscapes, blending fuzzy and reverberating Shoegaze textures, mesmerizing Dream Pop meditations, sludgy Grungey tones and moody Post-punk strains, heightened with soul-stirring lyricism and pensive emotive vocalizations”

TAGS: activism, media, politics, videos

During Bush's last visit to London, there were thousands of demonstrators protesting against his visit. Police were beating people, throwing tear gas, and people were throwing stones and sticks at the police. Hundreds of arrests were made, something simply impossible to ignore. Every television network in the world reported the event, except for Jornal Nacional. They also covered Bush's visit to London, but only showed Bush's speech (duly translated) and did not show a single image of the protest! The only thing they did was comment at the end: "About 30 troublemakers were arrested around the palace." (Really?)

Man, this kind of journalism is about 20 years behind... They're acting as if it's still the dictatorship era. If there was no manipulation, they would have shown the protest in London because in a journalistic report all sides should be shown; any novice journalist knows that. But these journalists just follow orders... This came from the top, it was someone in a very high position at Globo who ordered not to show the protest. And for those who only watched Jornal Nacional (which is the case for millions of people in Brazil), Bush's visit to London seemed to be welcomed because the report "coincidentally" only showed images of him being applauded by the audience where he gave the speech (which had long translated excerpts) and him having tea with the queen.

Globo might try to defend themselves by saying: "Oh, the news segment is very short and there's no time to show everything," but they showed the queen's toast at length (so unnecessary) and Bush's speech which lasted several seconds... What criteria did they use to report this and not other things?...

In the past, we could say this was Roberto Marinho's doing (he was the creator of Globo Network and used to be called the "Brazilian Citizen Kane" because of his monopoly on media outlets), but now he's dead, and Globo remains the same... The evidence is that Rede Globo tried to sell a positive image of Bush. This was not unintentional...

What is really behind all this?

Is Globo the slave hunter of the world financial elite?
Leave a comment below

previous page: HISTORY OF TECHNO
next page: INTERVIEW WITH WRY (EDITION #12)

YOU MIGHT ALSO LIKE

JOURNALISM DISAPPOINTS ME
Manipulating is the rule, misinforming is the motto

THE GAY KISS SOAP ON GLOBO
Is the kiss more promiscuous than the relationship of Globo with the Bishop?

SUBSCRIBE FOR UPDATES
BE INFORMED FIRST HAND ABOUT NEW EDITIONS

Thank you!

bottom of page